čtvrtek 24. listopadu 2011

staromodní povídka

Pozdní večer, přeji hezký dobrý den. Dnes budu psát trochu jinak, ne každého to osloví.
Tato povídka nemá nic společného s mým životem, nemá ani nic společného s osobami, které znám a které znají mě. Je to jen tragická povídka o lásce a nepředstavuje žádnou podobnost se skutečností, aspoň tedy doufám.
Hezké čtení přeji ;-)

Tabákový kouř stoupá k obloze a melancholie této situace je absurdní.
Stojím na louce s mrtvolou a jsem klidný. Naprosto. Je mi po dlouhé době konečně dobře. Ještě teď mi brní ruka z kopance, který mi uštědřilo to hovado, které jsem si přinesl od kamaráda. Nejsem zvyklý na palné zbraně.
Nevadí. A jak jsem se do téhle situace dostal? Za všim hledej ženu.
Poznal jsem ji na plese. Byla okouzlující a cudná. Několikrát jsme se sešli a vše bylo tak, jak to má být.
Po čase jsem byl zamilovaný až po uši. Nosil jsem květiny, šperky, bylo to skvělé. 
Nakonec jsem ji požádal o ruku. Odpověděla mi pouze sklopením svých krásných očí. 
"Již mne požádal jeden můj ctitel", odpověděla po chvíli ticha. "Kdo je to?" padla z mých úst otázka s návdavkem zoufalství.
"Nechci se mezi vámi rozhodovat, nechci abyste rozhodovali v souboji, záleží mi na vás na obou", skrývala slzy do jemného kapesníčku.
Souboj byl však nevyhnutelný. Nemohu se dělit o ženu svého života ještě s někým jiným.
V poledne toho dne jsme stáli zády k sobě a zbraně se nám dotýkaly našich pravých stehen.
na povel jsme odpočítali dvacet kroků.
Padly dva výstřely. Trefil mě do ramene, já jeho do prsou.
Ona se k němu vrhla a křísila ho třesením, slzami a křikem. Rameno mi krvácelo. Sice jsem byl vítěz souboje, ale vítězem jsem se stejně nestal. Podívala se na mě nenávistně a dál se mu hroutila na zakrvácenou hruď. Zapálil jsem si.
A teď tu stojím, v rameni mi cuká, kouřím, pistole chladne a cítím se tak nějak klidně.
Nelze milovat stejně, vždy, když sok se sokem v lásce soupeří, má jeden navrch, ať je lepší a nebo ne. Srdci se poručit nedá...

Žádné komentáře:

Okomentovat